top of page

Movimental Naming & Branding


Contextul

Alina Porumboiu este psihoterapeut și, la începutul colaborării, tocmai se mutase în Olanda. Dacă în București clienții îi veneau prin recomandări și era fully booked, în Utrecht contextul era diferit, de aici și nevoia ei pe partea de branding și comunicare.


Brief-ul

Alina avea nevoie de o strategie de comunicare pentru un an de zile care să includă poziționarea într-o piață nouă în care există deja mulți terapeuți.


Pe lângă strategie și poziționare, avea nevoie de un brand cu nume ușor de înțeles în engleză, cu un stil vizual care să inspire conținere și profesionalism, un logo fluid care să insufle ideea de terapie și mișcare - ea folosind deseori embodiment therapy în sesiuni.


Provocarea

Având multe formări și multiple arii de interes, atât poziționarea, cât și identitatea vizuală aveau nevoie să exprime clar mai multe lucruri simultan. O altă provocare apărută pe parcurs: unul dintre competitorii ei direcți și-a schimbat paleta de culori cu 2 săptămâni înainte de lansarea Movimental. Ghici ce culori alesese. Unele aproape identice cu cele propuse pentru Alina.


Procesul

După întâlnirile de briefing, am intrat în etapa de clarificare - etapă super importantă prin care toate brandurile personale trec. Mai exact, Alina a avut de completat un set de teste care au la bază Arhetipurile lui Jung, iar rezultatele au fost punctul nostru de plecare.


Apoi a urmat analiza pieței din Utrecht - cine și cum comunică, ce funcționalități au site-urile lor, cât de adaptate la smartphone sunt, care sunt culorile care se repetă, ce arhetipuri reies din textele lor.


În timp ce Mihaela a construit partea de strategie și poziționare împreună cu planul de comunicare pentru primele luni, eu am construit propunerile de identitate vizuală plecând de la arhetipurile de brand și de la discuțiile avute cu Alina, corelându-le cu poziționarea aleasă de Mihaela.


Rezultatul

La nivel de nume, din cele 15 propuneri, Alina a ales Movimental, fiind ușor de înțeles și exprimând fix principiile de embodiment pe care ea pune preț. Bonus points Mihaela pentru propunerea numelui. Uite câteva dintre celelalte propuneri: Therapy Tide, Inspire Motion, Vivid Moves.


Pentru identitatea vizuală, procesul a fost ceva mai lung, tocmai pentru că era important să surprindem esența întregii activități într-o formă simplă și fluidă. După cum vezi, primele variante erau drăguțe, dar destul de explicite și, pe alocuri, puteau duce cu gândul la yoga sau stretching.

Ideea câștigătoare de logo mi-a venit căutând să combin litera M scrisă de mână, cu ideea de eșarfă/fir care se mișcă.


Și mai specific, logo-ul este despre a întâlni clientul în punctul A (mov) - unde se simte blocat, confuz, pierdut - și de a-l însoți în proces până în punctul B (flamingo), unde e autonom, știe încotro merge, știe să-și accepte, trăiască și miște emoțiile.


Spirala reprezintă procesul terapeutic, cu suișuri și coborâșuri, cu bucle în care pare că te învârți în cerc, dar care, în realitate, sunt momentele în care trăiești o situație triggering și alegi să (re)acționezi diferit, să mai crești un pic. E și un simbol ascuns în logo. Hint: conține punctul de plecare.


La nivel cromatic

După întâmplarea cu competitorul care a ales aceleași culori cu noi, am mers pe un spectru diametral opus - culoarea predominantă este roz nude (sau water lily), cu accente de magenta și purpuriu. Cum arhetipul predominant al Alinei este Caregiver, culorile merg în aceeași direcție, iar accentele de culoare sunt folosite cu grijă, fără să încarce sau să obosească vizual.


Inner insights

  1. După proiectul ăsta mi-am pus un nota bene să verific research-ul făcut și la finalul procesului, că cine știe, poate se rebranduiește vreun competitor fix în aceeași perioadă.

  2. Logo-urile super fluide pot fi la fel de mișto ca cele super geometrice (spre care, recunosc, am o înclinație)

  3. Brandingul personal este, de multe ori, exact ca logo-ul Alinei - un traseu cu serpentine prin care trecem împreună, până ajungem la nucleul identității. We so love this process💛

  4. E super important să fim lângă oameni în procesul lor. Uneori pot ieși critici interiori la suprafață, sabotori sau îndoieli. Înainte de toate, suntem alături de oameni în procesul lor de a ieși la lumină - marketingul și brandingul vin abia apoi.

bottom of page