top of page

Naming & Branding SoNexy

SoNexy app case study

Contextul

SoNexy este platforma românească de învățare socială care tocmai a fost lansată după luni bune în care a fost testată în varianta beta. Ce face ea mai exact? Vrea să transforme scrolling-ul fără sens în învățare activă într-un mod actual și mișto. 


Invitația la pitch

Acum un an, Corina de la Trend Consult, ne-a invitat la un pitch cu alte 2 agenții, știind că avem experiență în zona de educație și că venim cu o abordare mai funky atunci când brieful o permite. 


Deși nu prea participăm la pitch-uri, am avut o discuție cu ei și am înțeles ce așteptări au și care va fi abordarea. Am zis „Hai!”, pentru că știam că erau oameni mișto în proiect și părea că o să fie genul nostru ✨


Provocarea

În primul rând, timpul. Pentru pitch aveam de construit propunerile de naming + slogan într-un interval de 3 săptămâni (în care aveam și Bootcamp-ul din Comunitatea 9). O altă provocare a fost faptul că numele era musai să fie nu doar internațional, dar să și transmită într-un mod simplu ceva smart, ceva care să-ți gâdile curiozitatea.


Pregătirea pentru pitch

A fost ușor diferită, pentru că în echipa proiectului era deja Mihai Bonca, așadar partea de poziționare era construită și argumentată. Pe lângă brief-ul și poziționarea primite, am trecut rapid și prin întrebările noastre din zona de naming.


Procesul de naming

După ce am făcut un market scan în care am inclus 11 competitori globali și locali relevanți, ne-am apucat de naming. Am avut 120 de idei de nume, iar după ce le-am trecut prin 5 filtre de verificare, am rămas cu un shortlist de 35. Pe cele 35 am mai aplicat alte 2 filtre suplimentare și am rămas cu 18 propuneri super variate. 


Ca să vezi cât de misterios funcționează mintea, ideea numelui câștigător mi-a venit în drum spre bootcamp. Pe lângă mind maps și word clouds, eu cred mult în hazard și în ideile care vin când nu stai la birou


Aveam deja o listă luuungă de idei, așa că mintea era deja în priză. Eram la volan și am văzut cu coada ochiului un om cu un tricou negru pe care scria „NEXT ceva-ceva”. Dar cum bătea vântul, tricoul avea o cută fix pe litera T și părea mai degrabă un Y.


Când am oprit, am notat ideea, împreună cu vreo altele venite citind reclamele, numerele de înmatriculare și indicatoarele de pe drum. Ne-am întors din bootcamp cu vreo 30 de posibile idei și ne-am pregătit de pitch. 


Uite câteva exemple din cele propuse, doar așa, de flavor: BrainGain, Brilly, Epicool, Flipstoria, Sapio, Youtopic. Iar sloganul propus pentru SoNexy a fost „Învățarea devine sexy cu SoNexy” / „Smart is the new sexy”.


Rezultatul pitch-ului

După o săptămână de deliberări, am aflat că 2 din cele 3 nume de pe shortlist au fost dintre propunerile noastre. L-am sărbătorit pe SoNexy seara, iar a doua zi ne-am apucat de treabă, pe zona de identitate vizuală.


Procesul vizual

Pentru identitatea vizuală am trecut mai întâi prin procesul nostru de briefing rafinat în ultimii 10 ani, care ne-a ajutat atât pe noi, cât și echipa proiectului, să stabilim direcțiile pe care le vom explora. 


Aici ne-a ajutat și market scan-ul făcut la început, pentru că știam deja ce palete de culori au restul platformelor, ce arhetipuri de brand reies din comunicarea lor și care sunt zonele suprasaturate vs. blue ocean-uri.


Ce am știut de la început e că vom avea o paletă de culori puternice sau, cel puțin, accente de culoare îndrăznețe. La fel ca la naming, procesul de design a funcționat tot ca un funnel: am explorat 10-15 idei (pe unele 5 minute, pe altele zile întregi) și le-am redus pe parcurs până am ajuns la cele 3 concepte solide și fundamental diferite între ele.


Uite care au fost propunerile inițiale:

SoNexy branding proposal 1

SoNexy branding proposal 2

SoNexy branding proposal 3

Rezultatul

Prima propunere a fost love at first sight. Singurele diferențe sunt la construcția literelor (le-am ajustat pentru un contrast mai bun) și la nivel de nuanțe, pe care le-am testat în mai multe variante de saturație ca să ne asigurăm că o alegem pe cea care transmite fix vibe-ul SoNexy pe care îl aveau Adi, Mihai și Corina în minte.


SoNexy logo animation

SoNexy logo variations

SoNexy responsive logo

La nivel de app, echipa de devs din proiect construia deja arhitectura pe baza unui template care, lucky for all of us, era ușor de aliniat la identitatea vizuală pe care am construit-o.

SoNexy App

Lecțiile noastre

Deși aveam o perioadă super aglomerată, cu un bootcamp și un concediu planificat, a fost ceva în noi care a zis „We have to take this!”. E drept că ne-am sacrificat 3 weekenduri pentru asta și am muncit peste program, dar am fost ceva în noi care ne mâna mai departe. Uitându-ne înapoi, uite câteva lecții din colaborarea aceasta:

  • Pitch-urile pe branding sunt destul de rare, dar când în spatele lor sunt oameni respectabili din industrie, atunci are sens să ascultăm măcar brief-ul. 

  • Învață cât de multe poți cu și de la veteranii industriei. Poziționarea construită de Mihai a fost simultan un semn că ne facem bine treaba și o ocazie de a explora abordări complementare cu cele pe care le foloseam deja. 

  • Naming-ul pentru proiecte internaționale este exponențial mai complicat decât naming-ul pentru un brand local. De ce? Competiția pe nume e acerbă, cuvintele uzuale din dicționar sunt deseori trademark pentru 3-4 brand-uri de pe continente diferite.

  • Intuiția e un animal sălbatic pe care, dacă-l asculți, te poate aduce față în față cu proiecte complexe și mișto.

  • E taaare greu să ții secret un proiect așa mișto juma’ de an - în toamnă o vă putem povesti de un alt proiect fercheș la care lucrăm încă de anul trecut.


Dacă nu ți-ai instalat încă SoNexy, ți-o recomandăm cu drag. Sunt deja câteva mii bune de useri mișto care postează constant conținut educațional 💛💜

bottom of page