top of page

5 greșeli în strategia de comunicare

Lucrând îndeaproape cu antreprenori din diverse industrii, am observat că există o serie de tendințe comune atunci când aceștia decid să lucreze la strategia de comunicare. Uite ce am descoperit:


1| Nu iei în considerare contextul global


NU pleca de la premisa că știi deja tot ce se întâmplă în lume.

Fiind prins în activitățile de zi cu zi, e posibil ca anumite știri importante să-ți scape.


De ce este important:

  • Te ajută să identifici factori care ar putea avea impact asupra business-ului tău pe termen scurt, mediu și lung.

  • Contextul global îți poate da insighturi valoroase despre cum poți adapta modelul de business și, implicit, comunicarea, la noile cerințe.

  • Poți centraliza informații și statistici care te ajută să clarifici pilonii de conținut pentru social media și în discursul de PR, întărindu-ți poziționarea de expert.

2| Nu ai o strategie de business clară


Înainte să te apuci de strategia de comunicare, este vital să te asiguri că ai o strategie de business clară.


De ce este important:

  • Fără obiective clare de business, nu ai cum să stabilești obiective clare de comunicare.

  • Un business fără direcție va genera o comunicare haotică și îți va afecta negativ imaginea de brand, sau, în cel mai „bun” caz, vei trece neobservat.

  • Marketing-ul și comunicarea nu sunt substitut pentru planul și procesele de business - de aceea, analiza SWOT este esențială înainte de a te te apuca de strategia de comunicare.

3| Nu iei în considerare competiția


Mulți antreprenori se mândresc cu acest lucru și consideră că studierea competiției este un act de slăbiciune sau o tentativă de a copia din ograda vecinului.


De ce este important:

  • Afli (sau îți confirmi) ce te diferențiază și astfel scoți acele atuuri în evidență.

  • Poți observa ce nu funcționează la ei, ca tu să nu le repeți greșelile.

  • Observând ce fac, eviți să copiezi în mod flagrant idei de campanii și/sau identitatea lor vizuală.

4| Omiți principiul Pareto în strategia de conținut


Pe scurt, ar trebui să generezi 80% conținut de informare și educare, și doar 20% conținut de sales


De ce este important:

  • Dacă faci doar sales, devii agasant și ratezi oportunitatea de a spune povestea brandului și de a-i face pe clienți să se îndrăgostească de ea.

  • Clienții tăi nu sunt interesați de tine, ci de ce poți face pentru ei. Cu alte cuvinte, oferă-le conținut relevant, nu doar pitch-uri de vânzare.

  • Oamenii vor să audă poveștile „pe bune”. Vorbește în mod autentic și despre eșecuri, permite-ți să glumești pe seama ta din când în când și arată fața umană a brandului.

5| Nu actualizezi profilul clientului


Pe scurt, ai plecat la drum cu un profil de client în minte (și în strategie), dar continui să-l folosești fără să testezi dacă te adresezi categoriei potrivite.

De ce este important:

  • La nivel colectiv, ne-am schimbat enorm în ultimii 3 ani. Obiceiul de consum și prioritățile au pivotat odată cu pandemia, războiul și criza.

  • Oamenii se mută pe alte platforme, caută un anumit format de conținut, își schimbă procesul de achiziție. La fel ca într-o relație, asigură-te că nu proiectezi așteptări nerealiste pe clienții tăi.

  • Dacă nu îți este clar cui te adresezi, strategia de comunicare nu are niciun rost.

Ține minte

  1. Contextul global e crucial atât în strategia de business, cât și în cea de comunicare.

  2. Fără o strategie de business solidă, strategia de comunicare e cvasi-inutilă.

  3. Analizează-ți competiția nu ca s-o copiezi, ci ca să înveți și să te diferențiezi.

  4. Folosește principiul Pareto în comunicare: 80% conținut educațional, 20% de vânzare.

  5. Asigură-te că profilul clientului este testat și actualizat cel puțin anual.


bottom of page