top of page

Cercetare, poziționare, branding, web & product design - ADN Vocațional

Actualizată în: 6 sept.

repozitionarea mind architect si procesul de rebranding

Contextul

ADN Vocațional este un program de găsire a vocației gândit de echipa Mind Architect. Proiectul este construit pe 2 axe: 

  • resurse gratuite: podcast-ul, articole cu sfaturi practice de la specialiști

  • servicii premium: cursul ADN-V, comunitatea ADN-V, consilierea vocațională


ADN Vocațional este gândit atât pentru tinerii care acum își caută direcția (și părinții lor), adulții care trec printr-o reconversie profesională, cât și pentru consilierii vocaționali și alți specialiști care își susțin clienții în parcursul profesional.


Brieful

Lucrând deja din decembrie 2023 cu echipa Mind Architect, procesul de briefing a mers foarte lin. Am știut de la început că va fi nevoie de un research serios înainte să începem comunicarea. Pe scurt nevoile au fost următoarele:

  • studiu cantitativ (creare întrebări și formular, filtrarea și interpretarea rezultatelor)

  • studiu calitativ cu respondenți aleși pe baza unor criterii cheie

  • prezentarea statisticilor în format vizual, ușor de parcurs și de înțeles

  • poziționarea brandului, arhetipuri de brand, tone of voice

  • identitatea vizuală completă

  • product design pentru 2 produse fizice

  • webdesign & implementare

  • strategie de comunicare


Studiul cantitativ și interviurile

O etapă cheie a fost studiul cantitativ cu aproape 2000 de respondenți. Am vrut să înțelegem provocările, dar mai ales nevoile oamenilor și felul în care ele diferă în funcție de vârstă, nivel de studii, rezidență și alte variabile.

În plus, am făcut și un studiu calitativ în care am avut interviuri cu 10 oameni de vârste, calificări și venituri diferite, ca să analizăm în concret anumite ipoteze despre serviciile pe care echipa proiectului urma să le dezvolte.


Totodată, am putut să vedem dacă ideea de produs ar avea cerere. Nu în ultimul rând, ne-a ajutat să construim o strategie de comunicare coerentă, cu mesaje aplicate, pe categorii de audiență clare. Despre rezultatele studiului poți afla mai multe abonându-te la newsletter-ul lor.


brosura cercetare ADN Vocational Poarta 9

Direcțiile strategice

Mihaela a făcut un research extins pentru a înțelege atât contextul local și global, cât și trendurile din piața muncii pe mai multe segmente de vârstă. Pe lângă research, a dezvoltat direcțiile strategice care includ, printre altele: misiunea, viziunea, valorile, arhetipurile de brand, poziționarea, canalele și calendarul macro pentru lansarea brandului. Bineînțeles, au fost multe alte elemente, daaar să mai păstrăm și un pic de mister. 


Procesul de branding

După ce am stabilit poziționarea și tonul vocii, am dezvoltat propunerile de identitate vizuală. De această dată, a fost un proces ușor atipic - Paul avea deja o idee despre ce să includem în logo: spirala ADN.


Pentru că am avut limite foarte clare, procesul de branding a fost foarte eficient. Uite care au fost primele propuneri:


propunerea 1 logo ADN Vocational Poarta 9
propunerea 2 logo ADN Vocational Poarta 9
propunerea 3 logo ADN Vocational Poarta 9

După prima rundă de propuneri, ne-a fost clar că vrem ca logo-ul să conțină ideea de cerc din două motive: să semene cu o busolă, să transmită ideea de comunitate. Așa că runda 2 de propuneri a mers într-o direcție mult mai restrânsă:


propuneri logo ADN Vocational Poarta 9
propuneri logo ADN Vocational Poarta 9
concept logo ADN Vocational Poarta 9

Materialele branded:

Am știut de la început că vom folosi un spectru mult mai larg de culori, tocmai pentru a transmite ideea de energie, dar și din considerente practice: schema TPMV-P avea nevoie de 4 culori distincte. Uite cum arată materialele deja create:

materiale comunicare ADN Vocational Poarta9

Procesul de product design

M-am super bucurat când am aflat de la Luciana că au în plan să creeze un board game în stilul Where Should We Begin. După 13 ani de branding și campanii de comunicare, DTP-ul (designul de print) rămâne prima dragoste. Așa că am iterat 2 variații de carduri și de cutii, păstrând linia vizuală a brandului. 


Ce am observat la alte jocuri din zona introspectivă? De foarte multe ori întrebările de pe carduri sunt scrise mult prea mic pentru contextul în care sunt citite. Așa că am luat cea mai lungă întrebare din setul primit de la echipă și m-am asigurat că încape pe card fără să dea senzația de „prea mult”. Uite prima iterație și variațiile pe care le-am testat:



Varianta finală a ieșit genial, iar asta se datorează și celor de la producție, care au făcut o treabă miiiinunată. Cardurile sunt împărțite pe culori, la fel ca schema TPMV.


joc ADN Vocational Poarta 9

Uite și evenimentul de lansare, unde Paul, Luciana și echipa ADN-V au avut 8 invitați care au discutat despre rezultatele cercetării și despre realitatea din teren - din școli, din cabinetele de terapie, din piața muncii și în alte medii:

Lansare ADN Vocational Poarta 9

Lecțiile noastre

  • Colaborările mișto se construiesc în timp, livrând ce ai promis (și un pic peste), când și cum ai promis.

  • Nu presupune în numele clienților. Atât cercetarea de piață, cât și interviurile au scos la lumină și nevoi la care nu ne-am gândit inițial. 

  • Proiectele care chiar au impact, sunt construite ca ecosisteme, nu ca insule izolate. La fel ca Mind Architect, ADN Vocațional acoperă un spectru larg de nevoi și, în plus, are o serie de proiecte partenere complementare.

  • Board Game-urile pot fi o extensie foaaarte mișto a serviciilor și pot avea rol de promovare a brandului în sala de curs/cabinet.


Feedback-ul de la client

La fel ca și în cazul colaborării pentru refresh-ul Mind Architect, procesul de lucru cu echipa Poarta 9 a fost unul cu rezultate foarte bune, chiar dacă (sau poate mai ales pentru că) știam de la început că ne asumăm o perioadă de aproape 1 an de construire, atât a brand-ului, cât și a conținutului, studioului de podcast și a tuturor celorlalte elemente implicate în proiect.  Și ca să ne folosim exact de modelul pe care îl propune proiectul ADN Vocațional, nevoile noastre s-au îmbinat bine cu punctele forte ale Mihaelei și Andrei (structură, organizare, rigurozitate, creativitate, flexibilitate, spontaneitate), iar valoric știam deja că avem compatibilitate (cu toții ne-am dorit să construim un brand uman, care să își comunice clar misiunea de a contribui la mai mult sens și satisfacție în dezvoltarea profesională și care să reprezinte fundația pentru un proiect amplu, care să ne permită spațiu de dezvoltare pe mai departe).  De asta, a fost foarte important ca toate materialele să fie vii și jucăușe, dar și ușor declinabile, să ne permită să creăm spontan. Cât despre joooc, well, despre el vă spunem mai multe când e pregătit să ajungă la voi. :D

Luciana Baicea - Project Manager Mind Architect & ADN Vocațional

________


Dacă ai nevoie de un brand făcut cu cap, suflet și coadă, dă-ne un semn la andrei [@] poarta9 [punct] ro.


anpc-01
anpc-02
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Facebook

© POARTA9® 

Cookies  GDPR  |  T&C

POARTA 9 CONSULTING SRL
RO46677961   |  J29/2412/2022

bottom of page