top of page

Cum știi dacă ai un logo bun

Un branding bun are la bază principii de design aliniate (și) cu planul de business. Altfel, riști să te trezești peste un an că identitatea vizuală fie te constrânge, fie nu reflectă ce faci și, mai ales, cum ești ca (om de) business.


De aceea, atunci când construim o identitate vizuală, ținem cont de multiple principii, printre care cele pe care ți le-am pregătit pentru azi 💛


Cu siguranță ai văzut logo-uri care ți-au rămas în minte din diferite motive:

  • Nu le-ai înțeles sau le-ai înțeles greșit

  • Le-ai reținut din prima

  • Ți-au sărit în ochi fiind diferite

  • Le-ai înțeles intuitiv mesajul

  • N-ai înțeles de ce arată așa

În spatele fiecărui motiv este un principiu de design și de strategie de brand care a fost sau nu aplicat.

Hai să-ți arăt exemple de „așa da” și „așa nu” pe baza principiilor după care ne ghidăm noi.


WOW vs. WTF

Prima și cea mai importantă funcție a logo-ului este să fie ușor de înțeles. Dacă logo-ul tău dă fail fix aici, vei depune mult efort în a corecta oamenii. Uite un exemplu de (re)branding care a dat fail:

Dacă ai citit KN, nu ești singurul. Cei de la KIA au comis-o simplificând la absurd literele.

Ai grijă să nu faci ca ei, mai ales dacă logo-ul tău este format doar din numele brand-ului.


E nemuritor


După cum ai văzut, trendurile se schimbă des, dar un logo bine gândit nu ține cont de ele. Uite un exemplu de logo neschimbat din 1997:

Simbolul Vodafone este același de pe vremea când Backstreet Boys lansau Everybody.

Un logo bine gândit este nemuritor, indiferent de trenduri sau de evoluția tehnologică.


E diferit

Dacă ai un arhetip de brand cu porniri rebele, te încurajăm să fii Milka industriei tale. Să alegi o altă abordare în branding și comunicare. Uite un brand local care a ales să iasă din matcă:

La fel ca la Milka, produsele Lăptăriei îți sar în ochi nu prin culoare, ci prin simplitate cu gust (pun intended).

Uneori cea mai bună alegere e să mergi contra curentului și să alegi altă abordare vizuală.


E coerent

Logo-ul nu poate exprima tot ce face brand-ul tău, dar poate transmite diferite emoții/mesaje. Uite un alt brand local care transmite 2 lucruri pe care le și face - simplitate și grijă de natură:

Chiar dacă nu excelează ca design, font-ul e curat și modern, la fel ca produsele lor compostabile.

Aliniază stilul vizual cu ceea faci. Așa vei avea un logo atât funcțional, cât și evocativ/emoțional.


E adaptabil

Un logo bine construit poate fi mărit și, mai ales, micșorat fără să devină împosibil de citit/înțeles. Uite un brand care a ales să se complice și să adauge multe elemente complicate și minuscule:

După fail-ul acesta, au regândit identitatea și au construit logo-ul simplu și curat folosit în prezent.

Asigură-te că logo-ul tău e adaptabil și vizibil și la 80px, nu doar în poza de profil.


Așadar, un logo bun este:


Ușor de înțeles

Dacă dai chix fix aici, nici nu mai contează cât de drăguț e sau câtă coerență aduce în poveste.

Nemuritor

Gândește-te că un rebranding făcut o dată la 3-5 ani e o investiție pentru tine și poate crea confuzie pentru clienții care s-au obișnuit cu logo-ul.

Diferit

Te încurajăm să fii diferit și să te diferențiezi și vizual - evită eventualele confuzii cu alte brand-uri. Doar pentru că se poartă bej, nu înseamnă trebuie să-l poți și tu.

Coerent

Și logo-ul spune o poveste. Asigură-te că vine în completarea vocii, că există coerență cu restul elementelor din identitatea de brand.

Adaptabil

Un logo bun este „responsive”, adică e ușor de înțeles și pe un bloc și pe un colț de șervețel. Asta înseamnă că nu are multe elemente mici - ca într-o ilustrație - ci e construit simplu și echilibrat.


bottom of page