top of page

Project Voyager Branding


Contextul

Project Voyager este un ONG care se ocupă de incluziunea socio-economică a persoanelor vulnerabile. Mai uman spus - creează „locuri” și oportunități sigure și primitoare pentru oameni. Un exemplu concret este Jobs for Ukraine - care ajută refugiații din Ucraina să își găsească un loc de muncă și să își dezvolte competențe relevante.


Brief-ul

Project Voyager avea nevoie de o identitate vizuală complexă și modulară, care să poată integra multiple proiecte. Ca stil, își doreau un branding relativ modern, care să transmită empatie & incluziune și care să fie ușor de înțeles și de tradus și în alte limbi.


Provocarea

Așa cum îți spuneam, Project Voyager avea nevoie de un branding modular. Mai exact, fiecare proiect al ONG-ului avea nevoie de identitate vizuală proprie, care să fie suficient de diferită de celelalte proiecte.


În plus, identitatea proiectelor era vital să fie în același stil cu identitatea ONG-ului. Pe românește: să fie ușor să te prinzi că proiectele sunt parte din Project Voyager, dar să nu le confunzi între ele. Ca să îți faci o idee, în momentul colaborării, PV avea 3 proiecte live + 3-4 in the making, iar pe termen mediu-lung, estimau că vor ajunge la 15-20 de proiecte și inițiative distincte.


Procesul

După discuțiile de briefing, a urmat partea de clarificare și poziționare a brand-ului. În paralel, ne-am ocupat de research-ul pieței, ca să înțelegem împreună cu clientul care e cea mai bună abordare.


În procesul de creație al identității vizuale, am mizat pe conceptul de modularitate - de litere care construiesc un întreg, așa cum proiectele construiesc activitatea ONG-ului.


Ca abordare vizuală am mers pe 2 propuneri:

  1. Ideea de overlapping (sau punct de intersecție) a mai multor forme geometrice

  2. Ideea de unfolding (sau origami) a formelor geometrice

Rezultatul

Varianta câștigătoare a identității vizuale merge pe conceptul de overlapping și, față de propunerea inițială, are câteva detalii modificate:

  • Colțuri mai rotunjite, care insuflă mai multă empatie

  • Culorile ușor modificate pentru un contrast mai bun



Modularitatea

Pentru identitățile vizuale ale proiectelor, conceptul pleacă de la ideea de simplificare a logo-ului ONG-ului. Dacă logo-ul PV are toate literele customizate, logo-urile proiectelor au o singură literă custom, iar numele și restul detaliilor sunt redate prin fonturi Sans Serif, ușor de citit. În plus, în pachetul de branding, clientul a primit întreg alfabetul customizat, împreună cu un template funcțional în care își poate genera singur logo-urile pentru proiecte. Uite o simulare a proiectelor.


Inner insights

  1. Proiectele care au multe sub-branduri au nevoie de o abordare Macro-micro - nu e suficient ca identitatea vizuală să arate bine, e musai ca sub-brandurile să arate bine și, mai ales, să funcționeze ca un tot unitar.

  2. Guideline-urile sunt vitale și trebuie gândite în perspectivă pentru proiectele în care lucreză mai multe echipe.

  3. Sunt ONG-uri care în 2-3 ani pot muta munții din loc și pot avea impact măsurabil. Project Voyager e un exemplu de lucru bine făcut - atât de bine făcut încât au ajuns în postura de mentori pentru ONG-uri și guverne din alte țări mult mai dezvoltate.

bottom of page