Arhetipurile de brand sunt derivate din psihologie și, pentru noi, sunt unul din pilonii principali în orice proiect de branding, comunicare sau strategie. De ce? Pentru că un brand fără o personalitate clar definită va avea o voce schimbătoare. Iar pe termen lung, asta duce la confuzie și la lipsă de încredere în brand.
De ce folosim 3 arhetipuri și nu unul singur? Pentru că, psihologic vorbind, personalitatea umană nu încape într-un singur arhetip. Să folosim un singur arhetip e ca și cum am spune „hai să te învățăm să croșetezi doar cu mâna dominantă”. Așa că, din punctul nostru de vedere, un punct de plecare solid pentru construirea vocii unui brand este formată din 3 arhetipuri, în felul următor:
Arhetipul dominant îți arată percepția despre realitate, felul cum se raportează la lume
Arhetipurile secundare condimentează felul în care comunică brandul, îi dau personalitate
Și ca să trecem la lucruri concrete, am creat un quiz rapid și simpatic din care afli care sunt arhetipurile tale (de brand) dominante și secundare. E free of charge, așa că dă-i start și vezi la ce rezultate ajungi.
Dar înainte să te repezi la buton, amintește-ți să salvezi rezultatele și să revii la ele ori de câte ori ai un blocaj în comunicare sau nu știi cum să exprimi ceva în numele brandului 💛
Gata, ajunge atâta teorie. E momentul pentru quizul nostru inspirat de Jung ⤵.
Comments