top of page

IM Ready Naming & Branding


Contextul

IM Ready este prima comunitate pentru managerii din România. Nucleul întregului proiect este Inteligența Managerială, concept pe care Cristina, Alexandra și Ioana îl integrează în toată activitatea lor, de la workshopuri și programe, până la construirea comunității în sine.


Brief-ul

Echipa a avut nevoie de un pachet 360° - identitate vizuală completă (nume, slogan, logo, templates), site, campanie de comunicare (strategie, concept & implementare). Fiind un proiect complex, a durat aproximativ 4-5 luni de la primul meeting până la ultimul livrabil - e drept că a fost și o lună de concediu la mijloc.


Provocarea

Fiind un proiect care avea planuri mari, cu multiple servicii pe mai multe paliere, provocarea a fost să găsim punctul lor de intersecție. Asta a cerut timp și întâlniri multiple în care să clarificăm ce va face brandul și pentru cine vor fi serviciile.


Procesul de naming

Pentru partea de naming, procesul începe mereu cu setul de întrebări pe care l-am rafinat în ultimii 9 ani. Rolul lui este să ne ajute să clarificăm ce vrem să transmită numele, în ce fel și, mai ales, ce limitări există. Pe lângă întrebările de naming, echipa a completat și testul de arhetipuri, lucru care ne-a ajutat pe tot parcursul procesului. Ca să-ți faci o idee, arhetipul lor dominant este The Creator, iar cele secundare sunt: The Caregiver & The Sage.


Odată clarificate granițele brief-ului, pasul următor a cerut o foaie și un pix, liniște și zeci, dacă nu sute de cuvinte puse pe coloane (deh, am făcut Mate-Info). La fel ca la logo, pasul ăsta nu funcționează direct pe un ecran, mereu pornește de la foaie și pix. Uite câteva dintre propunerile de nume, ca să înțelegi cât de variate pot fi: Work Heart, Educ8, Lideria.


Fiecare nume aborda altfel ideea de „creștem lideri” și de „inteligență managerială”, iar câștigătorul a fost ales pentru următoarele plusuri:

  • E super dinamic și dă fix senzația de încredere pe care o căutam

  • IM = Inteligența Managerială/Intelligent Manager

  • E scurt și super ușor de reținut

  • Era liber ca domeniu și ca trademark


Odată ales numele, am trecut la partea de slogan - care a venit în urma research-ului din piață. Varianta câștigătoare a fost „Crești ca om. Te dezvolți ca leader”, tocmai pentru că surprindea filozofia din spatele proiectului - ca să fii un leader bun, e nevoie să crești, înainte de toate, ca om.


Procesul vizual

Pe partea de identitate vizuală, IM Ready e unul din proiectele unicorn - umblă vorba că ar exista, dar le întâlnești super rar, dacă ai super noroc. Mai exact, am creat pentru echipă 3 propuneri distincte de logo cu simulări și aplicații pe diferite medii - print, digital, 3D.


Ce a făcut proiectul special e faptul că prima idee pe care am construit - venită în timp ce mergeam pe jos - a fost cea aleasă de Cristina, Alexandra și Ioana. Niciun retuș, nicio micro-modificare. Bullseye.


Singurele reiterații au fost la paleta de culori, unde am testat multiple combinații, până am ajuns la turcoaz și cărămiziu, împreună cu accente subtile de galben.



Rezultatul

Logo-ul este, după cum vezi, intersecția mai multor idei:

  • drumul cu serpentine până la leader-ul autentic din tine

  • ideea de comunitate în care crești și te dezvolți ca om și ca leader

  • sentimentul de încredere pe care îl descoperi ca manager la început de drum

Mic secret: cele 3 cercuri reprezintă atât comunitatea, cât și echipa proiectului - un detaliu mic inserat în logo, detaliu pe care echipa l-a iubit.

Site-ul

Am construit site-ul mergând în aceeași linie cu identitatea vizuală. Pentru textele de pe site, atât eu, cât și echipa am revizitat arhetipurile de brand, ca să ne asigurăm că suntem aliniați. Textele sunt scrise simplu, dar nu simplist, într-o notă personală și direct la subiect, tocmai pentru a arăta că IM Ready chiar pune preț pe autenticitate, inteligență și structură.



Campania de lansare

Pentru campania de lansare, am avut 2 obiective, ambele având target managerii din companii medii și mari, indiferent de experiența lor:

  1. Promovarea celor 3 workshopuri care făceau parte din primă etapă de dezvoltare a proiectului.

  2. Promovarea comunității - în această etapă era obiectiv secundar, dar pe termen lung era vital să comunicăm constant despre comunitate.


Strategia a fost să combinăm cele 3 tipuri de conținut: educațional, de awareness și de vânzare într-o pondere 50-20-30. În plus, echipa a mers cu mesaje personalizate către liderii de opinie din mai multe comunități care aveau target similar cu IM Ready.


Canalele folosite au fost LinkedIn, Facebook & Instagram, iar conceptul câștigător a fost „Managerii nu se nasc. Se cresc”, plecând de la insight-ul că nu te simți niciodată pregătit complet pentru un rol în management, însă într-o comunitate tranziția către management și evoluția într-un astfel de rol sunt mai ușoare.


La nivel funcțional, am creat pentru echipa IM Ready vizualurile pentru primele 2 săptămâni de campanie, urmate de template-uri intuitive pe care Cristina, Alexandra și Ioana le-au folosit pentru a continua comunicarea.



Inner insights

  1. Atunci când lucrăm pe un proiect de echipă e vital ca membrii echipei să fie aliniați la nivel de viziune și de preferințe. În cazul Cristinei, Alexandrei și Ioanei, calibrarea a fost super smooth, fără momente de mixed feedback din partea lor.

  2. Arhetipurile de brand sunt vitale într-un proiect de branding 360°. Le-am revizitat în fiecare etapă a procesului - naming, visual id, conținut site, concept campanie, templates.

  3. Intuiția e un organ(ism) misterios. Aici chiar am știut de la început că acel logo este „the one”.

Comments


bottom of page